måndag 25 juni 2007

Träningsverk

Tommy var inte riktigt på topp på måndagen (kanske sliten sen gårdagen) men jag kände mig förhållandevis pigg och bestämde mig för en snabb runda runt kanalen. Hade provat samma sträcka dagen innan efter min och Tommys 14km-runda med gott resultat. Det kändes stabilt när jag rullade ut, det märks tydligt att man har en helt annan säkerhet i åkningen nu än de första gångerna, men det var ändå nånting som kändes fel... Kanske var det att jag var ensam, kanske var det den otroliga träningsverken på insidan av låren eller det faktum att jag inte ätit sen lunch. Hur som helst försökte jag skaka av mig dessa olustkänslor när jag rullade neråt slussarna under en mulen himmel. Min runda avbröts ganska omgående av att fartyget Nossan fullastat med timmer skulle slussa vilket gjorde att jag fick stå och vänta i säkert 10 minuter innan jag kunde fortsätta! Som tur var höll vädret upp och det var faktiskt ganska varmt vilket gjorde att jag trots avbrottet höll värmen uppe och musklerna inte hann stelna till. Resten av sträckan hemåt avlöpte utan problem men som jag redan sagt hade jag inte den där riktigt sköna känslan man oftast får av att stå på ett par inlines. Får hoppas på fortsatt bra väder och att jag och Tommy kan ta en tur tillsammans igen.

1 kommentar:

Anonym sa...

Innerst inne vet du att den märkliga känslan beror på att du var utan din "partner in crime".